Menu
IMG_6783

Triumph Street Triple 2010

Dit keer was ik aan de beurt om een tweedehands motor te testen. De grote vraag voor mezelf was dan ook: “To buy or not to buy?”. Helaas ben ik een beetje bevooroordeeld aangezien ik in beginsel een twee cilinder man ben. Toch willen de meeste mannen altijd meer en als er een vrouw met drie borsten zou bestaan dan zou je dat toch ook een keer willen proberen. Dat was voor mij dan ook een van de motivaties om op de drie cilinder van Triumph te stappen; namelijk de Triumph Street Triple uit 2010.

Op het eerste gezicht sprak het kontje van de Triumph me direct aan. De pijpen zitten mooi strak onder het zadel en ook de vorm van de standaard uitlaten vallen bij mij goed in de smaak. Het heeft wel echt iets weg van een Ducati Monster 696 en ik vraag me ook af in hoeverre dit is afgekeken van de Italianen. Desalniettemin ziet het er wel gewoon strak uit! Het frame ben ik echter niet zo’n fan van maar ook dat is een kwestie van smaak. Het zorgt er wel voor dat het blok mooi in het oog springt en dit geeft de motor het karakter van een echte naked.

Toen ik eenmaal op de oorspronkelijk Londense dame zat, voelde het gelijk al erg vertrouwd en kreeg ik zin in het ritje. Ik draaide het contact slot om en uiteraard sprongen er allemaal lichtjes aan. Ik keek nog even goed, maar ik zag nergens de benzine meter. Iets wat ik niet kan begrijpen. Verder is het display goed af te lezen en kun je zien in welke versnelling je rijdt.

Ook de zithouding is erg comfortabel en het ietwat hogere stuur geeft je een gevoel van controle over de motor. De voetpedalen zitten ook op een relaxte plaats alleen kon ik de achterrem met mijn rechtervoet moeilijk vinden. Het standaard zadel was na 100km nog steeds geen probleem en over het comfort ben ik dan ook zeer te spreken!
Ook de vering beviel me erg goed en hielp zeker bij aan het totaal plaatje van het comfort. Ik merkte het vooral toen ik te hard op een steile drempel aan kwam rijden en ik verwachtte een kleine beuk te krijgen. De 41mm voorvork van Kayaba viel de klap echter zeer goed op en het boeide eigenlijk geen ster.

Dan gaan we verder met een meer technischer aspect. De drie borsten van de Triumph Street Triple uit 2010 hebben een inhoud van 675cc en dit levert 105pk op. Op het moment als je lekker door trekt en boven de 8000 toeren komt dan geeft de Street Triple een heerlijk geluid met een Brits accent. Het koppel is perfect (67Nm) en zorgt ervoor dat je continue door de motor wordt uitgedaagd ondanks dat het een redelijk lichte fiets is.

Verder heeft de fiets een relatief korte wielbasis (1,3 meter) en dat gevoel krijg je zeker mee. Het is een heerlijke smijt fiets die alles doet wat jij wilt. Ook de zithoogte en houding helpt hier aan mee. De fiets is namelijk zeer toegankelijk met een zithoogte van 80 centimeter.

Al met al is het een erg leuke fiets die je op elk vlak doet verassen. Persoonlijk heb ik continue met een grote glimlach onder mijn helm rond gereden. Ook de prijs van een 2010 model is zeker niet overdreven. MOTOR City Amsterdam gaf mij de beschikking over deze motor en zij verkopen haar voor 5990 euro. Ik heb dit even vergeleken met de prijzen op marktplaats en dan zie je dat dit een scherpe prijs is. Zeker gezien de voordelen die je hebt bij het kopen van een motor bij een dealer.

Het antwoord op de vraag “To buy or not to Buy?” is voor mij zeker: “BUY!”. En ja met hoofdletters, want deze Engelse dame is niet alleen geweldig om mee te rijden, maar ook nog leuk om naar te kijken!

Ook leuk..
About Author

Rico

Een met de paplepel ingegoten motor liefhebber die het liefst zo snel mogelijk gaat. Al vanaf jongs af aan sneller dan de flits van menig flitspaal. Een grote liefde voor Italiaans design, maar hij kan ook zeker genieten van de Japanse krachtpatsers of het geknal van een Harley-Davidson. Motto: "Niet bang zijn!"

Sorry no comment yet.

Leave a Comment